Juridische hulp nodig?

Arbeidsrecht

Sieval Advocaten, uw ontslag advocaat Heerhugowaard en omstreken: wij behartigen graag uw belangen bij ontslag.

Bent u onlangs door uw werkgever ontslagen? Of heeft u als werkgever een werknemer ontslagen of bent u voornemens om ontslag te geven? Dan is het aan te raden zo spoedig mogelijk juridisch advies in te winnen.

Waar krijg ik mee te maken bij ontslag?

In het arbeidsrecht wordt vaak met korte termijnen gewerkt, zodat het belangrijk is dat u zich vroegtijdig laat informeren en bijstaan. Ook bij een dreigend ontslag is het vaak raadzaam om juridisch advies in te winnen om te voorkomen dat een ontslag vernietigd zal worden of om te voorkomen dat ontslag überhaupt plaats zal vinden. Ook indien u samen over wenst te gaan tot beëindiging van het dienstverband is het verstandig een advocaat van ons kantoor de beëindigingsovereenkomst te laten controleren. Zo kunt u onder andere problemen bij het UWV te voorkomen en kan gecontroleerd worden of de financiële vergoeding kloppend is. Voor ondernemingen gevestigd te Heerhugowaard of Alkmaar is het ook mogelijk om bij u op locatie langst te komen voor een adviesgesprek.

Transitievergoeding

Per 1 juli 2015 kan een werknemer bij beëindiging van het dienstverband aanspraak maken op een zogenaamde transitievergoeding. Voor de berekening van de hoogte van de vergoeding kunt u contact opnemen met een advocaat van ons kantoor.

Geen salaris ontvangen

Heeft u de afgelopen maand of maanden geen salaris ontvangen? Dan is het belangrijk spoedig actie te ondernemen. Uw vaste lasten lopen immers ook door! U kunt zich dan bij laten staan door een advocaat van Sieval Advocaten. Wij kunnen voor u een loonvorderingsprocedure starten. Bedenk daarbij dat de werkgever ook de wettelijke verhoging en wettelijke rente zal moeten betalen over het salaris dat te laat betaald is. Ook deze verhogingen worden uiteraard meegenomen binnen een eventuele loonvorderingsprocedure.

(Eenzijdige) wijziging van de arbeidsvoorwaarden

Hoewel het regelmatig voorkomt, kan de werkgever niet zomaar eenzijdig de arbeidsvoorwaarden wijzigen. Een dergelijke wijziging is verbonden aan een aantal voorwaarden. Heeft uw werkgever uw werktijden aangepast, moet u plotseling op een nieuwe locatie gaan werken of is er sprake van een andere ingrijpende wijziging? Of wijzigt u als werkgever eenzijdig de arbeidsvoorwaarden? Dan is het altijd raadzaam een advocaat te laten controleren of voldaan is aan de voorwaarden voor het doorvoeren van een eenzijdige wijziging.

Uw ontslag advocaat Heerhugowaard

Afspraak maken?

Een afspraak maken voor een gratis en vrijblijvend orientatiegesprek? Bel ons op 072 – 781 0000 of klik op onderstaande button voor het contactformulier.

Neem contact op!

Neem contact met ons op: